mandag 22. desember 2008

Det tetner til

En liten frøken av typen virvelvind var med på å pynte juletreet i går. Det gikk riktig bra, ingen kuler knuste. At det ble relativt tett med pynt i hodehøyde for toåringer er nok bare bra, siden enkelte av husets beboere nyter treet fra nettopp den høyden. Denne vakre engelen kan jeg dessverre ikke ta æren for, den fikk jeg for noen år siden, og det er nok en flittig husflidslagsdame som har stått for den. Sånn finhekling tror jeg passer for tålmodigere sjeler enn meg.
Min barndoms juletre var smakfullt og vakkert, med røde hjerter og kurver, spon- og neverpynt, og fullstendig fritt for jalla kuler i glorete frager. Varme minner, men jeg aner nok en liten reaksjon i mitt eget valg av juletrepynt. Her går det i rødt, sølv og gull om hverandre, og i år har endelig smakspolitiet gjort julertrefugler så kommersielt tilgjengelig at jeg kom på å skaffe noen. Nå bor fire sølvfargede, heljalla pippiper på treet.
Her er det endelige resultat, i all sin undereksponerte prakt.
På peisen har pepperkakehusene ikke fått noen storebror, men det har da blitt et tun med innbyggere og eget tre. Snø har verken nissegrenda eller vi, men de ser ikke ut til å mistrives på skifergrunn.
Skulle forresten noen lure på hva vi gjør med alle de evinnelige pepperkakene så kommer svaret under. Nå regner jeg med å trappe kraftig ned på juleinnleggene for et års tid.

3 kommentarer:

  1. Å nei, må vi vente et helt år til flere juleinnlegg?!?!?

    PS! Jeg har fått Tildas Jul i bokgave, så jeg tror vi begynner neste års juleverksted i januar allerede. ;o)

    SvarSlett
  2. Hei og god jul! Jeg er supertreg til å svare om teller, men her kommer det: til nå har jeg brukt susnet.se sin teller, der du får en html-kode når du logger deg inn. Jeg har nå installert google analytics, kjekt når du allikevel har blogspotblog, for til den brukes samme passord og brukernavn. Mye morsom statistikk.

    Og god jul!

    SvarSlett
  3. Vi hadde også tett pyntede grener i ca en meters høyde, men far syntes det ble litt mye så han flytta litt opp :-) Ellers er det jo fargerikt, men jeg gjemte de rosa kulene - der går grensa for mor :-) Ha ei fortsatt fin jul.

    SvarSlett