torsdag 11. desember 2008

Debut! Og pepperkaker!

Etter sterke og gjentatte oppfordringer (hø hø) har jeg bestemt meg for å opprette en blogg. Velkommen til meg, og velkommen til deg som måtte komme til å lese her. Jeg tror ikke det er så lurt å gå for hardt ut med en programerklæring, men tanken er å bruke bloggen til å skrive om noe av det som opptar meg, og for tida er det mye familieliv, hobbypuslerier og håndarbeid. Skulle jeg greie å riste meg løs fra ammetåka lenge nok til å formulere tanker om andre ting skal jeg nok passe på å dele det også!

I dag har juleforberedelsene kommet i gang her hjemme, og de som kjenner meg vet jo at som en kompensasjon for å ikke akkurat bake sju slag, så kan jeg komme til å bake ett slag sju ganger. Denne gangen hadde jeg hyggelig besøk, og vi fikk gjort unna litt skravling sammen med bakinga. Årets hjerter kan sees på bildet, ett for hver unge. Nå har de fått røde bånd og henger i vinduene, og da er det plutselig veldig julete her.

Selv om jeg er en ivrig pepperkakehusarkitekt har jeg for første gang vært så gæærn å kjøpe ferdige hus, to stykk som Magnus og Alva fikk pynte helt selv. Alva fikk litt assistanse med glasuren, men trengte slett ingen hjelp med å proppe seg med nonstop. Nå pryder byggverkene peisen, der de kanskje, og kanskje ikke, skal få selskap av et større, mammapynta hus. Se der ja, nå begynner det å nærme seg et første innlegg allerede, med bilder og alt!

6 kommentarer:

  1. Så koselig med skikkelig god gammeldags julestemning!

    SvarSlett
  2. Så kjekt dette var da! Skal du bloggifisere hjemmet ditt også nå? =)

    SvarSlett
  3. Hilsen "Stian" forresten, din venn på Hundvåg ;)

    SvarSlett
  4. Å så flink du har vært som har greid å sette sammen to hus uten å ødelegge noen av delene. Her i huset har vi ett stk carport.... fordi Malla greide å kaste den ene veggen i gulvet. Har store planer om å lage en ny.... hvis jeg bare får tid.

    SvarSlett
  5. Hei,
    jeg beundrer folk som orker å lage pepperkakehus. Hvis jeg tenker meg om, så gjorde kanskje vi det en gang i verden også. Håper kakehusene smaker når de skal høstes, men om jeg erindrer riktig, så smakte det bare støv!

    SvarSlett
  6. Så nydelege pepparkakehjarte! *inspirert*

    Koseleg blogg forresten, eg kjem på besøk her igjen! :)

    SvarSlett