mandag 13. april 2009

På påsketampen

Vi er hjemme igjen fra en utmerket og helt klassisk fjellpåske. Hytte, ski, pulk, påskeegg, solvegg, kvikklunsj, appelsiner, påskelabyrinten på radioen, Poirot på TV, bilsjuke unger og kø på hjemvegen... Nestentreåringen og jeg koste oss med å dekorere noen egg, med de hjelpemidlene vi hadde tilgjengelige, dvs. tusj. Kladda en del, men ellers funka det ikke så verst. Hyttas grytekluter skal ikke baktales (noe med å se en lånt hest i munnen..?), men jeg hadd med meg litt garn, og rolige hyttekvelder gir gode hekleforhold. Dermed ble nye grytekluter (faktisk de første jeg noen gang har laget) og et kjøkkenhåndkle etterlatt som takk for oss. Minien lot seg ikke tjore fast i transportpulk uten videre, så hun måtte på ryggen for å holdes orden på på tur. Heldigvis har jeg bæretøyet i orden, smileullen gjorde susen, og jeg holdt meg oppreist, og holdt til og med følge med pulkekvipasjen, mye fordi pulkpassasjeren ropte "ikke fort! hvert femte sekund.

God siste påskedag til alle!

1 kommentar:

  1. Dere er så fine! Bæretøy og pulk, sol og påskeegg..Kjempekoselig!

    SvarSlett