onsdag 1. april 2009

Introducing the knappeskjerf!

Lille nurket mitt var litt skralt utstyrt på ullfronten. Herlig grønn tovalue fra kjempeflinke 2små har hun jo, og supermyk alpakkajakke fått av tante Hilde, men rundt halsen var det dårlig stelt. Og siden jeg som strikkefunksjonshemma ikke kan lage sånn fiffig smetteskjerf som jeg har sett her og der, måtte jeg tenke ut noe lurt selv. Resultatet ble knappeskjerfet! Heklet med staver, som gir store nok åpninger til å fungere som knapphull, i tynn alpakka. Knappene er stort sett dekorative, men en eller to kan altså kneppes der det passer, for å holde skjerfet på plass. Kanten er resultatet av mitt aller første forsøk på å hekle etter diagram, og det gikk i grunn smertefritt. Kanskje mønsterskrekken er på veg til å gå over? Jeg er fornøyd, og det er øyensynlig mottakeren også.

3 kommentarer:

  1. Hun er herlig!!
    Og skjerfet var virkelig fint, likte det bedre enn smetteskjerf, synes det var så fint med alle knappene :)

    SvarSlett
  2. Så nydelig! Både skjerfet og Maja. Gleder meg til å se dere alle lørdag :-)

    SvarSlett
  3. Kjempeflott skjerf på en nydelig jente! For et fantastisk smil!

    SvarSlett