mandag 1. mars 2010

Ut av dvalen

Jeg har ikke gått i hi i vinter, selv om snømengdene her hoss oss hadde gjort det til en smal sak. Dårlig kameratilgang bremser hobbybloggegleden, men jeg prøver meg med de stakkars bildene jeg har. Snartfireåringen liker nye ting, og i dag ble det en vest. Den er egenkomponert etter innfallsmetoden, og utgangspunktet var at jeg hadde en haug med garn i farger jeg elsker og hadde lyst til å prøve meg på et tett skjellmønster. Jeg starta med bolen, som er hekla ovenfra og ned. Så hekla jeg på to ryggstykker (pga splitt til knappestolpe) og et forstykke, der felling til arm- og halsåpning ble tatt på gefühlen med litt måling på snuppa underveis. Knappestolpe og tre lilla knapper på ryggen, og en blomst på brystet. Kantene ble først lilla, men kontrasten ble for stor, så det ble mørkere orange i stedet, noe som ble mye bedre synes jeg. Hele greia er i PT2, så den er temmelig tjukk. En vintervest altså, tross litt vårlig fargevalg som gjenspeiler drømmen om å gå fra svart/hvitt til farger ute snart.

4 kommentarer:

  1. Fantastisk flott! Et virkelig godt stykke arbeid Stina!

    SvarSlett
  2. Å wow, den er nydelig! Hva du får til!

    SvarSlett
  3. Kul vest - et plagg til å bli i godt humør av!

    SvarSlett