onsdag 3. mars 2010

Råååååsa lue

Det har vært, og er for alt jeg vet fortsatt, salg på drops silke/alpakka. Deilig, tungt og mykt garn, som jeg selvfølgelig måtte ta med meg fra garnbutikken når jeg egentlig "bare" skulle ha noe helt annet. Samvittigheten sa at jeg måtte lage noe av kjøpet, så det har blitt et par luer. Jeg kom over en instruksjonsvideo for å hekle ribbekant, og det synes jeg gjorde seg. Denne lua er en helt vanlig beanie-type, med påhekla ribbekant (den må hekles eller sys på på tvers) og en blomst. Pappaen har siden fått en tilsvarende, men blomstløs, i svart, men han er pussig nok noe mindre avfotografert enn døtrene. Andre der ute produserer luer på løpende bånd, men for meg var dette debuten, og jeg lærte mye bra. Lua selv, ribbekant, blomster. Jeg ser ikke bort fra at det kan komme fler luer fra denne kanten, særlig siden det å hekle ei lue går fort. Instant gratification!

1 kommentar:

  1. koselige luer :) Tenkte jeg skulle tipse deg om en ny nettside http://uniqueide.no Koselig om du tar en titt.

    mvh mona

    SvarSlett