søndag 4. januar 2009

Januar, gitt

Nå veit jeg strengt tatt lite om antall lesere jeg måtte ha her på stedet mitt, men jeg kan trygt si at jeg ønsker samtlige et godt nytt år! Over kan man se det fine nyttårsbanneret poden og jeg sikra oss på Standard Festmagasin i romjula. Skal man feire nyttår med en tiåring er det helt greit med bannere, rare hatter og rikelig med smellbonboner. Det er heller ikke dumt å invitere ei tante som ankommer med rosa champagne av den riktig gode sorten.
Nevnte tante er også innehaver av en hund som skiller seg fra de fleste andre. Svært korte bein er ikke så uvanlig hos rasen, heller ikke bart, men en aktiv og oppsøkende forkjærlighet for fyrverkeri er nok ikke spesielt vanlig. Denne bartebefengte damen måtte faktisk holdes igjen så hun ikke hoppa ut vinduet i rein begeistring. Ikke noe behov for hundevalium her, nei.
En av årets julegaver synes jeg fortjener litt særskilt omtale. Takk til onkel for denne kransen, som består av pakkebånd og sikkert to kilo godteri. På en ramme laget av en renserikleshenger henger den nå i stua og gjør narr av alle forsetter om sjokoladedetox.
Denne unge damen har brukt litt av juleferien på kunstneriske aktiviteter, men i morra er det tilbake til striskjorta og havrelefsa (eller i hvertfall parkdressen og havregrøten) i barnehagen.

3 kommentarer:

  1. Har du sett hilsnen på bloggen min? Se her: http://oydiscastberg.blogspot.com/2008/12/noen-liker-bloggen-min.html

    SvarSlett
  2. Ein hund etter fyrverkeri! Tenkje seg til, ja, det var ikkje verst! Som hundeglad og medlem i kategorien dyrehelsepersonell hadde eg så inderleg gjerne sett at alle hundar anten var slik, eller at det vart mindre fyrverkeri, for det er så frykteleg mange redde og triste hundar den kvelden. Og alt for mange neddopa dyr. Men eg trur eigarane av dette vesle ovnsrøyret må ha vore flinke og føreseiande, og gjort lure ting for å venne henne til lydar og skrammel i tidleg alder. Flott! ;-)

    SvarSlett
  3. Den godterikransen var helt super, den skal jeg notere meg bak øret. Ha ei fin helg :-)

    SvarSlett